Przejdź do treści Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do wyszukiwania połączeń
2015-09-24
09:34
Kategoria

Impuls 45WE dla Kolei Mazowieckich podczas TRAKO 2015

Lunch prasowy w 45 WE „Impuls” był kolejną okazją do obejrzenia tego nowoczesnego pojazdu, który już dziś wozi pasażerów Kolei Mazowieckich. W spotkaniu z prasą wzięli udział przedstawiciele przewoźnika - Kolei Mazowieckich - oraz producenta - Newagu.

Elektryczny zespół trakcyjny 45 WE „Impuls”, produkcji nowosądeckiego Newagu to najszybszy pojazd w stu procentach konstruowany i produkowany w Polsce. Warto przypomnieć, że podczas testów w sierpniu tego roku na Centralnej Magistrali Kolejowej „Impuls” pojechał 226 km/h. Jest to pojazd pięcioczłonowy, niskopodłogowy i jednoprzestrzenny. Jako pierwszy polski pojazd spełnia najnowsze wymagania zawarte w TSI, czyli zbiór rygorystycznych wymagań i obowiązujących norm.

Dzięki spełnieniu TSI NOI, TSI PRM, TSI SRT oraz TSI LOC&PAS „Impuls” 45WE gwarantuje komfort i bezpieczeństwo tak pasażerom, jak i maszynistom prowadzącym pojazd. Jest w pełni przystosowany do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

Podczas lunchu z dziennikarzami Koleje Mazowieckie reprezentowali członkowie zarządu KM: Czesław Sulima oraz Dariusz Grajda, obecny był także Krzysztof Rodziewicz, z-ca dyrektora Departamentu Nieruchomości i Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego. Newag reprezentował Zbigniew Konieczek, prezes spółki.

- Z dumą i satysfakcją mogę powiedzieć, że mamy w Polsce firmy, które potrafią zrobić pociąg, który pojedzie 220 km/h i więcej. Dziękuję zarządowi Kolei Mazowieckich za umożliwienie przeprowadzenia testu prędkości, który udowodnił, że „Impuls” jest najszybszym pojazdem skonstruowanym i wyprodukowanym w Polsce - powiedział podczas spotkania z dziennikarzami Zbigniew Konieczek, prezes Newagu. 

- „Impuls”, w którym się teraz znajdujemy, jest dziewiątym z kolei pojazdem tego typu, który wyprodukował dla nas Newag. Chciałbym podkreślić, że cieszymy się, że dostawy kolejnych pojazdów „Impuls” przebiegają tak sprawnie, co dla nas jako przewoźnika jest niezwykle ważne i za co jesteśmy bardzo wdzięczni. „Impulsy”, które już dziś znajdują się w parku taborowym Kolei Mazowieckim, spisują nam się znakomicie i jako pojazdy pięcioczłonowe doskonale wpisują się w potrzeby pasażerów korzystających z przejazdów na liniach o największych potokach podróżnych  - dodał Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.