Przejdź do treści Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do wyszukiwania połączeń
2017-05-30
14:24
Kategoria

Najważniejsze ustalenia na czas modernizacji linii 447

Podczas konferencji dotyczącej organizacji ruchu, w tym przede wszystkim autobusowej komunikacji zastępczej, która będzie obsługiwać trasę z Warszawy Zachodniej do Grodziska, pojawili się przedstawiciele inwestora, tj. PKP PLK S.A., oraz strony pracujące przy ustalaniu komunikacji autobusowej - z ZTM oraz Kolei Mazowieckich, a także przedstawiciele wykonawcy.

Organizacja zastępczej komunikacji autobusowej została przygotowana przez Zarząd Transportu Miejskiego i Koleje Mazowieckie przy współpracy z Polskimi Liniami Kolejowymi oraz samorządami lokalnymi. Praca nad kształtem rozkładu jazdy zastępczej komunikacji autobusowej obsługującej trasę z Warszawy do Grodziska była najtrudniejszym zadaniem logistycznym w historii spółki KM. Rozmowy toczyły się od wielu miesięcy, a wciąż jeszcze ustalane są szczegóły. Podczas konferencji każda ze stron pracujących nad organizacją ruchu na linii 447 przedstawiła efekty wspólnych rozmów oraz zakres działania, za który jest odpowiedzialna. Koleje Mazowieckie reprezentował Rafał Czarnecki, kierownik Wydziału Zabezpieczenia Przewozów. Obecni byli także Rafał Banaszkiewicz, zastępca dyrektora projektu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Katarzyna Strzegowska, zastępca dyrektora ZTM, oraz Marek Chmurski, Kierownik Działu Transportu Aglomeracyjnego.

Koleje Mazowieckie są odpowiedzialne za organizację autobusowej komunikacji zastępczej na trasach z Warszawy Zachodniej do Grodziska Mazowieckiego (linia ZG), z Milanówka do Grodziska (linia ZM), oraz z Brwinowa do Warszawy (linia ZB). Autobusy zorganizowane przez Zarząd Transportu Miejskiego będą dedykowane obsłudze ruchu na trasie pomiędzy Warszawa i Piastowem oraz Warszawa i Pruszkowem.

Jak zapewniają PKP Polskie Linie Kolejowe, przebudowana linia kolejowa między Warszawą a Grodziskiem Mazowieckim zapewni lepsze połączenia. Wymienione tory, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym zapewnią płynny przejazd pociągów z prędkością 120 km/h. Sześć stacji i przystanków zostanie kompleksowo przebudowanych i dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych. Dojście na perony ułatwią windy zamontowane w przejściach podziemnych. Wybudowany zostanie nowy przystanek Parzniew, który umożliwi lepszy dojazd do stolicy i Grodziska Mazowieckiego.