Inwestycja w Radomiu coraz bliżej realizacji

Podczas ostatniego posiedzenia Zarząd Województwa Mazowieckiego wyraził zgodę na realizację inwestycji związanej z budową bazy utrzymaniowo-naprawczej w Radomiu. Projektowi budowy radomskiego punktu utrzymania towarzyszy zakup dziesięciu dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, będący częścią umowy KM z firmą Stadler na zakup 71 ezt. Budowa radomskiej bazy oraz zakup 10 ezt zostaną sfinansowane ze środków własnych spółki.

Dostawa taboru (10 dwuczłonowych ezt) wraz ze szkoleniem pracowników i pakietem naprawczym pozderzeniowym to kwota rzędu blisko 91,8 mln zł. Szacowany koszt budowy bazy utrzymaniowo- naprawczej w Radomiu to około 30 mln zł (właściwa wartość będzie znana po ogłoszeniu i rozstrzygnięciu przetargu).

Przypomnijmy, że w styczniu tego roku Koleje Mazowieckie podpisały umowę ramową z firmą Stadler, która wyprodukuje 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla KM. Cała umowa opiewa na ponad 2,2 mld zł i będzie zrealizowana przy wsparciu środków unijnych. Wartość dofinansowania w ramach RPO WM 2014-2020 to 96,16 mln zł. Kolejne dofinansowanie pochodzi z POIiŚ i wynosi 580 mln zł. Na realizację inwestycji KM otrzymały także kredyt z Banku Gospodarstwa Krajowego i PKO Banku Polskiego. Pierwsza umowa wykonawcza ze Stadlerem, dotycząca sześciu FLIRTÓW, została podpisana w maju tego roku.

Zgodnie z przyjętym harmonogramem pierwsze pojazdy produkcji Stadlera zostaną wprowadzone do eksploatacji w listopadzie przyszłego roku. Ostatnie pojazdy zostaną dostarczone spółce KM w 2022 r. Zamówienie dotyczące dziesięciu dwuczłonowych ezt dla obsługi subregionu radomskiego zostanie zrealizowane do końca 2020 r. Pojazdy będą kursować w relacjach: Radom - Dęblin, Radom - Skarżysko-Kamienna, Radom - Drzewica, Radom - Warka.

- Budowa bazy utrzymaniowo-naprawczej w Radomiu to - oprócz zakupu nowych pojazdów, a także budowy bazy w Sochaczewie - nasze strategiczne inwestycje. Koleje Mazowieckie wkraczają w kolejny etap rozwoju, który bez tych wielkich projektów nie byłby możliwy. Ciszę się, że dzięki znakomitej współpracy z samorządem województwa mazowieckiego udaje nam się dynamicznie i konsekwentnie unowocześniać park taborowy oraz realizować inwestycje służące rozwojowi spółki, a przede wszystkim poprawiać podróżowanie na Mazowszu - powiedział Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny KM.

 

Informacje dla mediów:

Donata Nowakowska - rzecznik prasowy „Kolei Mazowieckich – KM” sp. z o.o.

e-mail: d.nowakowska@mazowieckie.com.pl, tel. 22 47 37 551

Kategoria: