14:09
„Kolej na przyjazną kolej”
Spółka „Koleje Mazowieckie – KM” podpisała umowę z Urzędem Województwa Mazowieckiego, w imieniu którego działa Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych na realizację projektu szkoleniowego pod nazwą „Kolej na przyjazną kolej”. Jego celem jest budowanie pozytywnych relacji z pasażerami poprzez kompleksowe szkolenia dla pracowników Spółki.
- Udział w tym projekcie szkoleniowym pozwoli podnieść kwalifikacje zawodowe oraz interpersonalne. Ułatwi także kontakty z podróżnymi i wpłynie na wzrost jakości obsługi – mówił Artur Radwan, Prezes Zarządu Spółki Koleje Mazowieckie.
Wartość programu wynosi 1 200 000 zł. 60% to środki pozyskane z Europejskiego Funduszu Społecznego na dofinansowanie do szkoleń w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VIII „Regionalne kadry gospodarki”, Poddziałanie 8.1.1. „Wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych i doradztwo dla przedsiębiorstw – projekty konkursowe”. Pozostałe 40% stanowi wkład własny Spółki.
- Spółka posiada doświadczenie w realizacji unijnych projektów, bowiem Koleje Mazowieckie pozyskały również z RPO Województwa Mazowieckiego prawie 80 mln zł na zakup 11 nowych, dwukabinowych lokomotyw elektrycznych TRAXX. Spółka z pomocą środków unijnych dostosowuje się do oczekiwań swoich klientów, zarówno pod względem infrastrukturalnym, inwestując w nowe zaplecze techniczne, jak i w kapitał ludzki, stawiając na podnoszenie kwalifikacji swoich pracowników - mówił Mariusz Frankowski, p.o. Dyrektora Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych.
Projekt „Kolej na przyjazną kolej” jest realizowany od kwietnia 2012 roku do końca marca 2014 roku. Szkolenia będą odbywać się od września br. do lutego 2014 roku. Uczestnikami będą pracownicy związani z bezpośrednią obsługą podróżnych i bezpieczeństwem ruchu: kierownicy pociągu, kasjerzy oraz maszyniści.
Łącznie zostanie przeszkolonych blisko 1200 osób.
- Szkolenia będą kompleksowe. Obejmą 80-90 proc. wszystkich pracowników naszej spółki. Warto przy tym zaznaczyć, że ponad połowa ze szkolonych pracowników to osoby 45+. Są to zatem pracownicy bardzo doświadczeni i cenni dla spółki. Szkolenia pozwolą na ich dodatkową aktywizację i adaptację zawodową. Wzrost kwalifikacji zawodowych to nie jedyny efekt takich działań. Kolejnym niezwykle ważnym czynnikiem jest także wzrost motywacji –powiedział Krzysztof Grzegorz Strzałkowski, Wicemarszałek Województwa Mazowieckiego.
Projekt przewiduje cztery bloki szkoleniowe:
1.Profesjonalna obsługa podróżnego:
2-dniowe szkolenie, którym zostaną objęci kasjerzy biletowi oraz kierownicy pociągu, blisko 800 osób.
2.Kontrola emocji i walka ze stresem:
1-dniowe szkolenie adresowane do maszynistów, w którym będzie uczestniczyć ponad 400 osób.
3.Podstawy języka angielskiego ukierunkowane na potrzeby podróżnego:
ma na celu opanowanie umiejętności porozumiewania się w sytuacjach związanych z obsługą podróżnego. Udział w nim weźmie około 200 osób – kierownicy pociągu i kasjerzy biletowi.
4.Podstawy języka migowego:
podczas którego uczestnicy poznają podstawowe umiejętności posługiwania się językiem migowym. Będzie w nim uczestniczyć około 60 osób: kierownicy pociągu i kasjerzy biletowi.