Przejdź do treści Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do wyszukiwania połączeń
2017-09-28
08:17
Kategoria

Koleje Mazowieckie na TRAKO 2017

We wtorek, 26 września, w gdańskim Centrum Wystawienniczo-Kongresowym AMBEREXPO ruszyły 12. Targi Kolejowe TRAKO 2017, które potrwają do 29 września. Można na nich odwiedzić także stoisko Kolei Mazowieckich. Spółka zaprezentowała się podczas konferencji pt. Koleje samorządowe - przyjazne podróżnym, a w konkursie Media Kreator, odebrała nagrodę za akcję „Koleją do Kultury”.

TRAKO to największe i najbardziej prestiżowe w Polsce spotkanie branży transportu szynowego i drugie co do wielkości oraz znaczenia targi kolejowe w Europie. To 30 tys. m2 powierzchni wystawienniczej,
1 000 metrów torów do ekspozycji taboru oraz maszyn i urządzeń torowych. W tym roku można podziwiać 700 wystawców z 25 krajów.

- TRAKO jest wydarzeniem wyjątkowym nie tylko ze względu na możliwość obejrzenia tego, co nowe na kolei w Polsce i na świecie, ale także z uwagi na okazję do rozmowy z ciekawymi ludźmi, nawiązywanie kontaktów i wymianę doświadczeń. Cieszę się, że po raz kolejny Koleje Mazowieckie są tu obecne i że mogą prezentować jeden z najlepszych aspektów Mazowsza, czyli nowoczesną kolej samorządową - powiedział Robert Stępień, prezes Kolei Mazowieckich.

TRAKO to okazja uczestnictwa w interesujących debatach i konferencjach na temat branży. Jedną z nich była konferencja Związku Samorządowych Przewoźników Kolejowych. Podczas niej mogliśmy się dowiedzieć, jak duży postęp w rozwoju osiągnęli samorządowi przewodnicy kolejowi. Bo przecież moda na kolej - jak zgodnie przyznali uczestniczący konferencji prezesi spółek kolejowych - zaczęła się właśnie w regionach i dzięki przewoźnikom samorządowym. Gośćmi konferencji, w której uczestniczyli przedstawiciele przewoźników zrzeszonych w Związku Samorządowych Przewoźników Kolejowych, byli Ryszard Świlski, członek zarządu województwa pomorskiego, oraz Adrian Furgalski, wiceprezes ZDG TOR w roli eksperta.

Pociągami i autobusami przewoźników samorządowych przejechały w 2016 r. ponad 133 miliony pasażerów, co razem czyni tych przewoźników liderem wśród przewoźników kolejowych w Polsce. Ostatnim najważniejszym projektem Związku był stworzenie Wspólnego Biletu Samorządowego. Podczas konferencji każda ze spółek pochwaliła się swoimi planami dotyczącymi inwestycji. Cieszy przede wszystkim to, że coraz większy odsetek taboru, jakim dysponują przewoźnicy samorządowi, to pojazdy nowe i że już dziś wiadomo, że będzie ich coraz więcej. Największe plany w tym zakresie mają Koleje Mazowieckie, które są w trakcie rekordowego przetargu na 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych, o czym mówił prezes Robert Stępień.  W sumie przewoźnicy samorządowi do 2022 r. planują zakupy taborowe za około 3 mld zł, ale też około 700 - milionowe inwestycje w modernizację i rozbudowę infrastruktury.

Podczas TRAKO został rozstrzygnięty konkurs Media Kreator organizowany przez Kolejową Oficynę Wydawniczą. Celem konkursu jest wyróżnienie firm, które prowadzą aktywną politykę marketingowo-promocyjną, wprowadzają nowatorskie sposoby komunikacji firmy z jej otoczeniem zewnętrznym i wewnętrznym. Koleje Mazowieckie zostały nagrodzone za projekt „Koleją do Kultury”. w kategorii „Out of the box”, która ma na celu wyróżnienie działań marketingowych, cechujących się niekonwencjonalnością i wielowymiarowością, wykraczającymi poza utarte schematy. Statuetkę odebrał Dariusz Grajda, członek zarządu, dyrektor handlowy Kolei Mazowieckich.

- Za każdym razem podkreślam, że Koleje Mazowieckie to taki przewoźnik, który łączy. W ostatnim czasie udowodniliśmy to, tworząc wspólnie z innymi samorządowymi przewoźnikami pierwszy w Polsce Wspólny Bilet Samorządowy. Łączymy także w aspekcie kolejowo-kulturalnym właśnie poprzez akcję „Koleją do Kultury”. W naszej spółce uważamy, że nowoczesne podejście do transportu pasażerskiego wymaga działań niestandardowych, pionierskich, które oprócz zapewnienia wysokiej jakości przewozów oferują coś więcej, pewną wartość dodaną. Dziękuję Jury konkursu za docenienie naszych działańpowiedział Dariusz Grajda. 

 

Informacje dla mediów:

Donata Nowakowska - rzecznik prasowy „Kolei Mazowieckich – KM” sp. z o.o.

e-mail: d.nowakowska@mazowieckie.com.pl, tel. 22 47 37 551