Koleje Mazowieckie oraz Bombardier Transportation podpisały umowę na serwis utrzymania floty wagonów piętrowych

26 października br., podczas konferencji prasowej, została zawarta umowa pomiędzy Bombardier Transportation a Kolejami Mazowieckimi na serwis utrzymania floty 37 wagonów piętrowych, dotychczas eksploatowanych przez Spółkę. Serwis utrzymania zapobiegawczego i naprawczego 26 wagonów środkowych oraz 11 sterowniczych będzie realizowany od grudnia br. do czerwca 2015 roku.

 

Umowa na dostawę 37 wagonów piętrowych nowej generacji BOMBARDIER TWINDEXX wraz z 4-letnią gwarancją oraz 3-letnim serwisem utrzymaniowym, została zawarta
w lipcu 2007 roku. Od września 2008 roku Koleje Mazowieckie eksploatują wagony piętrowe na najbardziej obciążonych liniach kolejowych. Ponadto w wakacje pociąg „Słoneczny”, kursujący na linii Warszawa – Gdynia – Warszawa, złożony jest z wagonów piętrowych. A te, jak podkreślił podczas konferencji Artur Radwan, Prezes Zarządu KM, (…) to nowa jakość na polskich torach. Przede wszystkim ze względu na rozwiązania techniczne, które mają zdecydowany wpływ na komfort podróży. Pociągi z nich zestawione kursują jako przyspieszone, łącząc największe miasta Mazowsza ze stolicą. Doskonale sprawdzają się na liniach o dużych potokach podróżnych, zapewniając dogodny dojazd do pracy czy szkoły.

 

Od sierpnia br., dzięki nowym lokomotywom elektrycznym TRAXX P160 DC, Koleje Mazowieckie, jako pierwszy operator kolejowy w Polsce, uruchamiają pociągi w systemie „push-pull”. Michael Fohrer, Wiceprezydent Dywizji Serwisu na Europę Środkową
w Bombardier Transportation, przypomniał -  W sierpniu br. Dywizja Serwisu Bombardier Transportation rozpoczęła realizację projektu 4-letniego serwisu utrzymania zapobiegawczego oraz 2-letniego serwisu naprawczego  lokomotyw TRAXX. Przejmując usługi utrzymania wagonów piętrowych Dywizja Serwisu stała się odpowiedzialna za utrzymanie całej floty pojazdów szynowych produkcji Bombardier Transportation, eksploatowanych obecnie przez Koleje Mazowieckie. Chcielibyśmy podziękować Spółce za zaufanie, jakim nas obdarzyła.

 

Zadowolenie z owocnej współpracy wyraził również Janusz Kućmin, Generalny Przedstawiciel Bombardier Transportation na Polskę, który dodał: Cieszę się, że po kilku latach świadczenia usług serwisu utrzymania lokomotyw TRAXX, eksploatowanych przez polskich operatorów, Bombardier Transportation Polska rozpoczyna także wykonywanie pierwszej w Polsce wieloletniej umowy serwisu utrzymania wagonów.

W czasie konferencji głos zabrał także Czesław Sulima, Członek Zarządu KM, który przedstawił plany zakupowe Spółki na najbliższe lata. Okazuje się, że nasze pociągi łączące największe miasta Mazowsza z Warszawą cieszą się dużym zainteresowaniem więc do 2015 roku chcemy wzmocnić flotę już kursujących pociągów typu „push-pull” o 22 wagony środkowe - mówił.

Kategoria: