Przejdź do treści Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do wyszukiwania połączeń
2016-01-13
16:46
Kategoria

Pierwsze polskie „push-pulle” już wkrótce na szlakach Mazowsza

Uroczyste przekazanie wagonów piętrowych SUNDECK oraz lokomotyw Gama produkcji PESA Bydgoszcz S.A. odbyło się 13 stycznia 2016 r. Atrakcją wieńczącą wydarzenie był inauguracyjny przejazd „piętrusa” do Rembertowa.

Realizacja projektu zakupu 22 wagonów piętrowych SUNDECK oraz 2 lokomotyw Gama to jedno z najważniejszych wydarzeń w historii spółki związane z jej polityką taborową. To także wydarzenie istotne dla branży kolejowej w Polsce, bo „piętrusy” PESA są pierwszymi całkowicie polskimi składami przeznaczonymi do obsługi pociągów przy wykorzystaniu technologii „push-pull”. Już za kilka dni będą kursować na najbardziej obleganych liniach obsługiwanych przez Koleje Mazowieckie, m.in. do Skierniewic czy Radomia.

Podczas przekazania pojazdów byli obecni przedstawiciele samorządu województwa mazowieckiego: marszałek Adam Struzik, wicemarszałek Wiesław Raboszuk oraz Rafał Rajkowski, członek zarządu województwa, a także Krzysztof Rodziewicz, z-ca dyrektor Departamentu Nieruchomości i Infrastruktury, przedstawiciele rady nadzorczej Kolei Mazowieckich: przewodniczący Waldemar Kuliński i Monika Sokulska, członek rady, zarząd spółki oraz jej pracownicy. Producenta reprezentowali: prezes Tomasz Zaboklicki wraz z wiceprezesem Robertem Świechowiczem, Maciejem Maciejewskim, dyrektorem rynku marketingu pojazdów kolejowych i Maciejem Walczakiem, szefem kontraktu pojazdów piętrowych. Uroczystość odbyła się na jednym z peronów przy Dworcu Warszawa Wschodnia.

Już za chwilę piętrusy wyjadą na mazowieckie szlaki. Takim wydarzeniom jak dzisiejsze zawsze towarzyszy wiele pozytywnych emocji: radość i duma, że mimo niedowierzania wielu udało się zrealizować tak ważny dla nas kontrakt. Jest to nie tylko fantastyczna wiadomość dla naszych podróżnych, ale też dla branży, bo kontrakt ten ma niezwykle pionierski charakter. Wagony piętrowe SUNDECK i lokomotywy Gama to pierwsze polskie pojazdy, które umożliwią wykorzystanie technologii „push-pull”. Zakup ten jest także dowodem na to, jak nowoczesnym przewoźnikiem są Koleje Mazowieckie - pierwszy samorządowy przewoźnik kolejowy w kraju, ale można też z całym przekonaniem powiedzieć, że pierwszy, gdy mówimy o jakości świadczonych usług. Jestem niezwykle dumny z tego, że mogę reprezentować tak nowoczesną i ambitną pod względem realizowanych inwestycji firmę. To kolejny i bardzo ważny etap w realizowanej od chwili powołania spółki polityce taborowej - mówił podczas uroczystości Artur Radwan, prezes zarządu KM.

Dzisiejszy dzień jest szczególny - przyznał na początku swego przemówienia marszałek Adam Struzik - Ale tych szczególnych dni ostatnio mamy w Kolejach Mazowieckich  dość dużo. Chciałbym pogratulować obu spółkom: Kolejom Mazowieckim i PESIE tego pionierskiego projektu, bo jak Państwo wiecie, wagony SUNDECK i lokomotywy Gama to pierwszy tego typu polski produkt. Jestem pewien, że jakość tych pojazdów dorównuje ich urodzie, bo one są naprawdę piękne - powiedział marszałek, wręczając List Gratulacyjny prezesowi Tomaszowi Zaboklickiemu, który następnie zabrał głos.

Nowy Rok zaczynamy dobrze, bo od ważnego i pozytywnego wydarzenia. Ten kontrakt jest dowodem na to, że Polacy potrafią, pod warunkiem, że da się im szansę. W Polsce jest to wydarzenie historyczne, bo jeszcze nikt nie zbudował tu tego rodzaju pojazdów. Chciałbym podziękować Kolejom Mazowieckim, Panu prezesowi Czesławowi Sulimie, Panu Dyrektorowi Piotrowi Wakule,  w tym także ich pracownikom technicznym, bo to są bardzo dobrzy fachowcy - powiedział prezes Zaboklicki.

Do słów marszałka oraz prezesów PESA oraz Kolei Mazowieckich dołączył się także Rafał Rajkowski, członek zarządu województwa mazowieckiego.

To niezwykle ważny dzień dla transportu kolejowego na Mazowszu. Realizacja tak dużego i pionierskiego kontraktu nie pozostawia wątpliwości, że Koleje Mazowieckie wiodą pierwszeństwo w kraju jako najnowocześniejszy regionalny przewoźnik kolejowy. To ogromna satysfakcja, ale też swego rodzaju zobowiązanie - zarówno dla właściciela, jak i przewoźnika - by nie osiąść na laurach. Jednak mając na uwadze fantastyczną dekadę funkcjonowania spółki, co do jej przyszłości jestem zdecydowanym optymistą - powiedział Rafał Rajkowski.

Tuż po przemówieniach, poświęceniu pojazdów przez księdza Ryszarda Marciniaka oraz uroczystym przecięciu wstęgi zaproszeni goście udali się „piętrusem” PESA do Rembertowa. Przejazd był okazją m.in. do podzielenia się wrażeniami z jazdy nowymi wagonami.