Podpisanie umowy na wagony piętrowe dla Kolei Mazowieckich

Prócz 22 wagonów piętrowych PESA wykona dla Kolei Mazowieckich także 2 lokomotywy elektryczne. Koleje Mazowieckie posiadają obecnie 37 wagonów piętrowych (26 środkowych i 11 sterowniczych) oraz 11 lokomotyw TRAXX P160 DC firmy Bombardier Transportation i są wśród polskich przewoźników kolejowych pionierem pod względem wykorzystania możliwości, jakie daje uruchamianie pociągów w systemie „push-pull”.

Pierwszy z wagonów wyprodukowanych przez PESĘ dołączy do parku taborowego Kolei Mazowieckich w styczniu, zaś ostatni z nich–w sierpniu 2015 r. Koszt zamówienia to ok. 278 mln zł.

Kiedy dziesięć lat temu podejmowaliśmy decyzję o powołaniu pierwszej w Polsce samorządowej spółki kolejowej, wiedzieliśmy, że to wielkie wyzwanie finansowe i organizacyjne. Przez tych dziesięć lat dzięki środkom z budżetu województwa oraz pieniądzom unijnym udało się kupić 79 nowych pojazdów i zmodernizować kolejnych 81. Miejmy nadzieję, że po naprawieniu niekonstytucyjnych przepisów dotyczących „janosikowego”, będziemy mogli zaplanować kolejne potrzebne inwestycje taborowe – podkreśla marszałek Adam Struzik.

Umowa na wagony piętrowe jest jednym z ważniejszych kontraktów w historii Kolei Mazowieckich, co zaznaczył Artur Radwan, prezes Zarządu.

Ten rok jest szczególny w historii naszej spółki. Nie tylko ze względu na przypadające dziesięciolecie jej istnienia, ale także z uwagi na inwestycje taborowe. Niedawno podpisana umowa na modernizację elektrycznych zespołów trakcyjnych, a teraz na dostawę „piętrusów” i lokomotyw są dla nas oraz dla naszych podróżnych bardzo ważne. Kiedy mówimy, że jesteśmy najnowocześniejszym przewoźnikiem regionalnym w Polsce, nie są to jedynie wzniosłe hasła. Sądzę, że dzisiejsza umowa stanowi kolejny niezbity dowód na to, że te słowa mają odzwierciedlenie w rzeczywistości – powiedział prezes Radwan.

Zadowolenia z podpisania umowy nie kryją także przedstawiciele wykonawcy.

To dla nas niezwykle ważny kontrakt. Zarówno ze względu na to, że zawieramy go z tak ważnym, wymagającym i stawiającym na nowoczesność przewoźnikiem, jak Koleje Mazowieckie, jak i z punktu widzenia rozwoju naszej firmy. Przedmiotem umowy są bowiem nie tylko wagony piętrowe, ale także lokomotywy z produkowanej w PESA rodziny Gama. W ten sposób – wchodząc w produkcję składów w systemie „push-pull” – podejmujemy kolejne wyzwanie na miarę lidera polskiego przemysłu taboru szynowego. Lidera, który myślą techniczną i poziomem jakości produkcji skutecznie konkuruje z zagranicznymi producentami, a jednocześnie elastycznie reaguje na oczekiwania rynku – podkreślił Tomasz Zaboklicki, prezes Zarządu PESY.

Dodatkowych informacji udziela:

Donata Nowakowska – rzecznik prasowy „Kolei Mazowieckich – KM” sp. z o.o.

e-mail: d.nowakowska@mazowieckie.com.pl tel.: (22) 473 75 51, 661 929 207

Kategoria: