Pojadą „Przez Europę z biletem Interrail”

Anna Orłowska z Kozłowa Biskupiego (powiat sochaczewski) i Adam Fortuna z Warszawy już niebawem wybiorą się w podróż po Starym Kontynencie. To efekt wygranej w pierwszej edycji konkursu „Przez Europę z biletem Interrail” organizowanego w ramach projektu YOUMOBIL. Nagrody odebrali dziś z rąk marszałka Adama Struzika i Dariusza Grajdy, członka zarządu, dyrektora handlowego Kolei Mazowieckich. Na zorganizowanej z tej okazji konferencji prasowej obecne były także: Katarzyna Wieczorek, dyrektor Departamentu Nieruchomości i Infrastruktury oraz Magdalena Prządka-Głodek, kierownik Wydziału Transportu Kolejowego Urzędu Marszałkowskiego.

– Nie przesadzę, jeśli powiem, że korzystanie z transportu publicznego to obecnie światowy trend. Zwłaszcza w dużych aglomeracjach. Nic dziwnego. To doskonała alternatywa dla samochodu. Podróż pociągiem jest korzystniejsza zarówno ze względu na czas, który często tracimy, stojąc w korkach, jak też koszty i wpływ na środowisko naturalne. Warto zatem propagować tego typu rozwiązania w mniejszych miejscowościach, stąd pomysł na realizację naszego projektu – mówi marszałek Adam Struzik.

Zwycięzcy konkursu (reporterzy YOUMOBIL) otrzymali bilety INTERRAIL Global Pass ważne przez 22 dni, które pozwalają odkryć 40 000 miejsc i podróżować koleją przez 31 różnych krajów. Zadaniem zwycięzców konkursu będzie odwiedzenie co najmniej 5 z 7 miast/regionów (w tym Płocka) biorących udział w projekcie: Quedlinburg (Niemcy), Modena (Włochy), Brezno i Žilina (Słowacja), Płock (Polska), Kraj Południowomorawski (Czechy) i Dugo Selo (Chorwacja). Dodatkowo każdy reporter YOUMOBIL zamieści w mediach społecznościowych lub na blogach (po polsku i po angielsku) relację z wizyty w każdym z 5 odwiedzanych miast/regionów, w której opisze swoje wrażenia, doświadczenia i ciekawostki z podróży. Zwłaszcza te dotyczące transportu publicznego. Relacja może mieć dowolną formę – zdjęć, filmów, tweetów czy krótkich artykułów. Pani Anna Orłowska będzie publikowała z hasztagiem: #pociąg_zwany_ciekawością, a Pan Adam #BestTripEver.

- To ważne, by kształtować pozytywne trendy związane z komunikacją wśród dzieci i młodzieży oraz uczyć rozsądnego, a zarazem ekologicznego stylu życia. W dobie narastającego problemu zanieczyszczeń powietrza nasze decyzje dotyczące środka transportu, który wybieramy na co dzień, są niezwykle ważne i mają znaczenie społeczne. Zaszczepianie w młodych nawyku korzystania z transportu publicznego to działanie, które będzie mieć pozytywne skutki dla nas wszystkich. Zwycięzcom konkursu życzę wspaniałych wrażeń i fantastycznych podróży, które kształcą –  powiedział Dariusz Grajda, członek zarządu Kolei Mazowieckich.

Konkurs „Przez Europę z biletem Interrail” to jeden z trzech konkursów zaplanowanych w ramach projektu YOUMOBIL „Promocja mobilności wśród dzieci i młodzieży z obszarów wiejskich poprzez lepszy dostęp do europejskiej i krajowej sieci transportu pasażerskiego”, współfinansowanego w ramach Programu Interreg Central Europe 2014–2020.

 - Nie mogę się doczekać podróży bo jeszcze nie widziałam Europy Zachodniej. To był jeden z powodów, dla którego zdecydowałam się wziąć udział w konkursie. Zgodnie ze zgłoszeniem zamierzam odwiedzić: Quedlinburg (Niemcy), Modena (Włochy), Brezno i Žilina (Słowacja), Płock (Polska), Kraj południowomorawski (Czechy). Lubię podróżować pociągiem i chętnie podzielę się relacją z podroży z innymi. Będzie można ją zobaczyć na moim koncie na Facebooku, Instagramie oraz na blogu – powiedziała Anna Orłowska.

 - Uważam, że podroż pociągiem to najwygodniejsza opcja na zwiedzanie, dlatego postanowiłem wziąć udział w konkursie. Odwiedzę: Płock, Quedlinburg, Modena, Zilina, Kraj południowomorawski (Brno, Brzecłav/Breclav)Z mojej podroży będzie można zobaczyć relacje na Facebooku, Instagramie i blogu – powiedział Adam Fortuna.

Celem tej inicjatywy, realizowanej przez samorząd województwa mazowieckiego i Koleje Mazowieckie jest promocja mobilności wśród dzieci i młodzieży zamieszkującej tereny wiejskie oraz zachęcenie ich do podróżowania środkami publicznego transportu zbiorowego. W ramach projektu organizowane będą m.in. konkursy, warsztaty i spotkania z dziećmi oraz młodzieżą. Stworzony zostanie również program lojalnościowy. Wszystko po to, aby poprawić wizerunek i zwiększyć atrakcyjność zbiorowego transportu publicznego.

Projekt będzie realizowany do grudnia 2021 r. Bierze w nim udział 8 partnerów z 6 krajów Europy Centralnej.  Całkowita wartość projektu wynosi ponad 1,8 mln euro,  przy czym wartość projektu realizowanego na Mazowszu wynosi blisko 140 tys. Euro.

Kategoria: