Przejdź do treści Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do wyszukiwania połączeń
2015-12-17
14:40
Kategoria

Umowy na modernizację 91 EZT podpisane

17 grudnia w siedzibie KM zostały podpisane umowy na modernizacje 91 EZT. Ze strony Kolei Mazowieckich dokumenty podpisali członkowie zarządu: Czesław Sulima, dyrektor eksploatacyjny, oraz Andrzej Buczkowski, dyrektor finansowy. Wykonawcę reprezentowali: Sławomir Piątek, prezes zarządu ZNTK „Mińsk Mazowiecki” S.A., oraz Krzysztof Adamski, członek zarządu. Podczas podpisania obecny był także Tomasz Zaboklicki, prezes zarządu firmy Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. 

Podpisane dzisiaj umowy są największym dotychczas zawartym kontraktem na modernizacje elektrycznych zespołów trakcyjnych przewoźnika. Wykonawcą jest konsorcjum ZNTK „Mińsk Mazowiecki” S.A. oraz Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. W sumie kontrakt obejmuje naprawy 91 elektrycznych zespołów trakcyjnych z modernizacją i jest podzielony na następujące 3 zadania: wykonanie 19 napraw w poziomie P4 z modyfikacją w latach 2016-2017; wykonanie 20 napraw w poziomie utrzymania P5 z modernizacją z możliwością rozszerzenia na żądanie Zamawiającego zakresu zamówienia o maksymalnie 19 dodatkowych napraw w poziomie utrzymania P5 z modernizacją w latach 2016 – 2017 oraz wykonanie 33 napraw w poziomie utrzymania P4.

Wartość całego kontraktu opiewa na blisko 330,5 mln zł brutto.

- Podpisane dzisiaj dokumenty to kolejny istotny krok w kierunku poprawy jakości usług świadczonych przez Koleje Mazowieckie. Jest to sfinalizowanie największego przetargu na modernizacje taboru w historii Kolei Mazowieckich. Chcę przy okazji podkreślić, że podpisane umowy dotyczą ostatnich pojazdów przewidzianych do modyfikacji i modernizacji. W połowie 2017 roku nasz park taborowy będzie składał się wyłącznie ze zmodernizowanych oraz nowych pojazdów i będzie to dostrzegalna zmiana. - powiedział Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.

- Cieszę się, że znów będziemy współpracować jako przewoźnik i wykonawca. Koleje Mazowieckie są stawiane ze wzór przewoźnika kolejowego w Polsce. Cenię stabilność funkcjonowania Państwa firmy i mam nadzieję, że dzięki podpisanym dzisiaj umowom wspólnie przyczynimy się do poprawy jakości przewozów na mazowieckich torach. -  powiedział Tomasz Zaboklicki, prezes zarządu firmy Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A.

W ramach napraw w poziomie utrzymania P5 z modernizacją zostaną zamontowane nowe podzespoły, m.in.: przetwornica, sprężarka, silnik asynchroniczny, drzwi odskokowo-przesuwne. Ponadto zostaną wymienione stoliki, śmietniczki, stojaki na rowery. Zostanie zainstalowana pełna informacja pasażerska (tablice, wyświetlacze, dźwięk, interkom), monitory LCD, system zliczania pasażerów, monitoring, oświetlenie, klimatyzacja, ogrzewanie szyb czołowych kabiny maszynisty, wc dla niepełnosprawnych. Pojazdy będą wyposażone w dwie krótkie pochylnie wykładane z podłogi przystosowane do obsługi wysokich peronów oraz dwie długie łamane, obrotowe pochylnie przystosowane do obsługi peronów niskich. Pojazdy zyskają instalację pod biletomaty bezgotówkowe i kasowniki biletowe, WiFi oraz gniazdka sieciowe.

W ramach napraw w poziomie utrzymania P4 zostaną wykonane m.in.: powłoki lakiernicze „antygraffiti” na pudłach EZT. Zostaną wymienione wszystkie przyciski w przedziałach pasażerskich na przyciski z napisami w języku Braille’a. Wykonawca zamontuje WiFi, kamery czołowe i urządzenia do nagrywania dźwięku. Pojazdy zyskają pełną informację pasażerską (tablice, wyświetlacze, dźwięk, interkom).

- Po raz kolejny nasza firma będzie realizowała tak duży kontrakt dla Kolei Mazowieckich. W ciągu jedenastu lat współpracy wykonaliśmy już ponad 400 napraw w poziomie P4 i 55 napraw w poziomie utrzymania P5. Cieszymy się, że wysoka jakość świadczonych przez nas usług znajduje uznanie zarówno w oczach przewoźnika, jak i pasażerów. Liczymy na dalszą współpracę w przyszłości - powiedział Sławomir Piątek, prezes zarządu ZNTK „Mińsk Mazowiecki” S.A.