Przejdź do treści Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do wyszukiwania połączeń
2018-07-10
15:18
Kategoria

Wspólnie promujemy Mazowsze

Koleje Mazowieckie oraz Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna połączą swoje siły. Podczas konferencji prasowej, która odbyła się w siedzibie MROT, dyrektor Dorota Zbińkowska oraz prezes Dariusz Grajda opowiedzieli o planowanych działaniach podejmowanych na rzecz promocji walorów regionu.

Na początku spotkania dyrektor Biura Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej opowiedziała o najważniejszych przedsięwzięciach podejmowanych przez organizację. Główne jej zadanie to promocja walorów, atrakcji i produktów turystycznych Warszawy i Mazowsza, a także wskazywanie najnowszych trendów związanych z turystyką. Do MROT należą samorządy, przedsiębiorcy, instytucje kultury i organizacje pozarządowe działające w obszarze turystyki i kultury na Mazowszu - obecnie jest to ponad 80 członków.

- Chęć propagowania naszych działań przez Koleje Mazowieckie jest dla nas szalenie budująca, tym bardziej że z promocją turystyki na Mazowszu jest nam bardzo po drodze. Jako organizacja zajmujemy się głównie informacją i marketingiem, badaniem turystyki na Mazowszu, ale też szkoleniami. Jednym z naszych projektów jest Moda na Mazowsze, którego rezultatem jest magazyn pod tym samym tytulem. W ciągu roku mamy od czterech do siedmiu jego wydań, wśród których są wydania specjalne. W tym roku był to numer dla dzieci, numer w wersji angielskiej, a  w przygotowaniu mamy wydanie z okazji 100-lecie odzyskania niepodległości- mówiła dyrektor Zbińkowska.

Część z podróżnych Kolei Mazowieckich miała już okazję zapoznać się z magazynem turystycznym wydawanym przez MROT. „Modę na Mazowsze” od kilku dni można znaleźć na pokładzie wybranych pociągów, np. w pociągu „Słonecznym”. 

Niewątpliwie sezon wakacyjny sprzyja turystyce i wypoczynkowi. Koleje Mazowieckie od wielu lat zapraszają do odwiedzania ciekawych miejsc na Mazowszu, nie tylko latem. Jedną z propozycji przewoźnika jest akcja „Koleją do Kultury”, która ma zachęcić do podróży pociągiem połączonej z odwiedzaniem placówek kulturalnych - i to nie tylko na Mazowszu, ale także na Pomorzu, gdzie najlepiej dojechać pociągiem „Słonecznym”. Świetnym pomysłem na podróże po regionie będzie skorzystanie z Biletu Turysty, z którym za 67 zł można podróżować przez trzy wybrane dni. Mówił o tym Dariusz Grajda, członek zarządu, dyrektor handlowy Kolei Mazowieckich.

- Chcielibyśmy, by nasza oferta Bilet turysty była obudowana różnymi ciekawymi informacjami na temat interesujących wydarzeń, atrakcyjnych rabatów w miejscach i w placówkach, które zechcą z nami współpracować. I nie chodzi wyłącznie o instytucje kultury, jak to jest w przypadku partnerów akcji „Koleją do Kultury”. Chcemy wspierać i promować działania Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, m.in. za pośrednictwem naszych monitorów w pociągach czy poprzez media społecznościowe, a przez to także dawać dostęp do zwiedzania Mazowsza z pełną informacją o tym, co, gdzie, kiedy i za ile. Także o ten element informacyjny chcielibyśmy w przyszłości wzbogacić naszą wakacyjną ofertę Bilet turysty - zapowiedział prezes Grajda.

Konferencja była okazją do zapoznania z planowanymi działaniami MROT i KM wspierającymi turystykę w regionie. Część z obecnych na spotkaniu dziennikarzy zaproponowała także kolejne inicjatywy, które przełożyłyby się na popularyzację walorów turystycznych Mazowsza.