Przejdź do treści Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do wyszukiwania połączeń
2022-08-23
14:20
Kategoria

Aplikacja mobilna KM – Twoje bilety zawsze w zasięgu ręki

Można już korzystać z nowoczesnej i intuicyjnej aplikacji mobilnej Kolei Mazowieckich. To jedyna aplikacja umożliwiająca zakup biletów okresowych, posiada również funkcję automatycznego odnowienia biletu, możliwość odroczonej płatności, dodatkowo proponuje najkorzystniejszą ofertę cenową.

Jak podkreśla wicemarszałek Rafał Rajkowski, aplikacja umożliwia zakup prawie wszystkich biletów, w dowolnym miejscu i o każdej porze. –  Za pośrednictwem aplikacji można otrzymać fakturę za zakupiony bilet, sprawdzić rozkład jazdy oraz skorzystać z formularza kontaktowego. Dodatkowo aplikacja sama proponuje najkorzystniejszą ofertę cenową. Śmiało można powiedzieć, że dzięki aplikacji mamy nieograniczony dostęp do kasy biletowej i punktu informacji, a to wszystko komfortowo i bez kolejki. 

Jak kupić bilet okresowy?

Bilet okresowy Kolei Mazowieckich to bilet imienny, aby go zakupić przez aplikację, niezbędne jest utworzenie Wirtualnej Karty Mazowieckiej. Jest ona formą wirtualnego nośnika biletu, uwierzytelniającego jego posiadacza. Wszystkie kroki konieczne do jej utworzenia wykonuje się bezpośrednio w aplikacji, bez konieczności składania wniosków czy wypełniania formularzy. Aplikacja prowadzi krok po kroku po koniecznych do wykonania czynnościach, prezentując zestawy komunikatów.

Wirtualna Karta Mazowiecka wymaga autoryzacji, której dokonuje kierownik pociągu, poprzez podanie nr PIN, podczas kontroli pierwszego biletu okresowego zakupionego na utworzoną kartę. Kolejna autoryzacja wymagana jest tylko wówczas gdy zostaną dokonane zmiany np. w zakresie danych osobowych lub zmiany urządzenia, na którym była zainstalowana aplikacja.

– Aplikacja umożliwia "zapamiętanie" kupowanego biletu okresowego. Jeśli podróżny jako metodę płatności wybierze płatność cykliczną, wówczas bilet okresowy odnowi się automatycznie. To duże ułatwienie szczególnie dla tych osób, które regularnie korzystają z wybranej oferty przewozowej. Dodatkową nowością i, moim zdaniem, dużą zaletą jest także możliwość skorzystania z płatności Twisto. Jest to płatność odroczona do 30 dni, którą następnie podróżny może uregulować w całości albo rozłożyć na raty – mówi Dariusz Grajda, członek zarządu KM.

Jak płacić w aplikacji mobilnej?

Aplikacja mobilna oferuje różne formy płatności. Za bilet można zapłacić korzystając z karty płatniczej, BLIKA czy wybierając opcję szybkiego przelewu.

Wspólne logowanie do IKM i aplikacji mobilnej

Aplikacja mobilna KM jest kompatybilna z IKM. Zastosowany został mechanizm wspólnego logowania do aplikacji mobilnej i strony internetowej https://bilety.mazowieckie.com.pl/. Dzięki, któremu podróżni korzystający z zakupu biletów przez stronę i posiadający zarejestrowane konto w systemie uzyskują dostęp do aplikacji, używając tych samych danych autoryzacyjnych (login i hasło) bez konieczności rejestracji konta. Tak samo jest w relacji odwrotnej. Użytkownik rozpoczynający przygodę z zakupem biletów elektronicznych poprzez pobranie i zarejestrowanie konta w aplikacji mobilnej uzyskuje jednocześnie dostęp do tworzonego automatycznie konta na stronie systemu IKM.

Korzystając z aplikacji, można kupić bilet nie tylko dla siebie, ale także innych osób. Nie trzeba również martwić się o brak zasięgu przy kontroli biletu – aplikacja daje dostęp do biletów offline. Ponadto, w przypadku zgubienia telefonu, bilet okresowy można łatwo odzyskać, korzystając z aplikacji na innym urządzeniu. 

Gdzie i jak pobrać aplikację?

Aplikacja mobilna jest dostępna w sklepach App Store, Google Play oraz App Gallery pod nazwą przewoźnika „Koleje Mazowieckie – KM”. Aby z niej skorzystać należy ją pobrać i zainstalować na urządzeniu mobilnym.

 

Kontakt dla mediów:

Donata Nowakowska, Rzecznik prasowy „Kolei Mazowieckich – KM” sp. z o.o.

e-mail: d.nowakowska@mazowieckie.com.pl, tel. 22 47 37 551, www.mazowieckie.com.pl