Przejdź do treści Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do wyszukiwania połączeń
2018-05-15
09:56
Kategoria

Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” S.A. wykonają naprawy pojazdów Kolei Mazowieckich

Umowa dotycząca wykonania ośmiu napraw ezt EN57 w poziomie P4 została podpisana 15 maja 2018 r. W ramach tzw. prawa opcji zamówienie może zostać poszerzone o dodatkowo siedem napraw w tym samym poziomie.

- W parku taborowym Kolei Mazowieckich znajduje się obecnie 47 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57. To starsze pojazdy, które stopniowo wycofujemy z eksploatacji. Zanim to nastąpi, jednostki te będą jeszcze kursowały na niektórych liniach. Chcemy, by podróżni, którzy będą korzystać z naszych z pociągów, mieli zapewnione bezpieczne i komfortowe warunki jazdy. A temu właśnie mają służyć naprawy w poziomie utrzymania P4 - powiedział Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.   

W ramach napraw w składach zostaną wymienione wszystkie uszkodzone elementy techniczne oraz związane z wyposażeniem wnętrz, w  tym m.in. fotele, szyby, układy hamulcowe, odświeżona zostanie malatura pojazdów, zostaną one także pokryte tzw. powłokami lakierniczymi „antygraffiti”. W stałym zakresie naprawy ezt wykonawca dokona także wymiany sprężyn sprzęgów międzywagonowych i czołowych na elementy elastomerowe oraz wyposaży sprzęgi międzywagonowe w zabezpieczenie przeciw rozerwaniu, dokona weryfikacji sprzęgów czołowych i międzywagonowych pod kątem wymiarowym (regeneracja do wymiarów naprawczych). Ponadto zostaną wymienione wszystkie amortyzatory w wózkach jezdnych na fabrycznie nowe oraz dokonane wymiany generatorów SHP i CA na nowe. Wszystkie te prace mają przełożenie na bezpieczeństwo ruchu kolejowego.

O korzyściach związanych z naprawami EN57 mówił Rafał Rajkowski, członek zarządu województwa mazowieckiego.

- Zachowanie najwyższego poziomu świadczonych usług to dla Kolei Mazowieckich priorytet, a dzisiejsza umowa jest tego najlepszym przykładem. Kompleksowa naprawa pojazdów EN57  na poziomie P4 zagwarantuje naszym pasażerom komfortowe i bezpieczne podróżowanie - podkreślił marszałek Rajkowski.

- W ostatnim czasie sporo mówiliśmy na temat zakupu nowych pojazdów, co oczywiście nie koliduje z tym, że dbamy o starsze pojazdy i pasażerów, którzy nimi podróżują. Chcemy, by do czasu wymiany starszego taboru na nowy wszyscy nasi podróżni mogli korzystać z pojazdów o możliwie wysokim standardzie, to jest takim, na jaki pozwala dany typ składów - dodał Robert Stępień, prezes zarządu Kolei Mazowieckich.

- W dniu dzisiejszym podpisujemy z Kolejami Mazowieckimi kolejną już umowę na naprawy P4 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Umowa zawiera możliwość zlecenia do 15 szt. napraw (8 szt. w zakresie podstawowym + 7 szt. jako prawo opcji) i ich sukcesywną realizację do 31 grudnia 2019 r. Koleje Mazowieckie to nasz długoletni partner, dla którego od lat świadczymy usługi napraw pojazdów oraz podzespołów rezerwy obiegowej i cieszy nas, że ta współpraca stale się rozwija. Zapewniamy, że ten kontrakt, tak jak i poprzednie, wykonamy w wymaganym terminie, zachowując wysoką jakość usług - powiedział Krzysztof Adamski, prezes zarządu, dyrektor generalny ZNTK „Mińsk Mazowiecki” S.A.

ZNTK „Mińsk Mazowiecki” S.A. wykona naprawę P4 pierwszego elektrycznego zespołu trakcyjnego w terminie nie dłuższym niż 60 dni kalendarzowych, licząc od dnia przekazania ezt do naprawy, natomiast naprawę każdego z pozostałych ezt w terminie nie dłuższym niż 40 dni kalendarzowych. Koszt umowy to ponad 16,3 mln zł brutto.

Informacje dla mediów:

Donata Nowakowska – rzecznik prasowy „Kolei Mazowieckich – KM” sp. z o.o.

e-mail: d.nowakowska@mazowieckie.com.pl, tel. 661 929 207