W biletomacie

Biletomaty Kolei Mazowieckich

Od 25 czerwca 2013 r. pasażerowie korzystający z usług Spółki „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. mają do dyspozycji nowy kanał dystrybucji biletów, tj. 84 biletomaty. Operatorem ww. urządzeń jest Spółka ASEC S.A., która od ponad roku współpracuje z Kolejami Mazowieckimi na różnych płaszczyznach, w szczególności w dziedzinie unowocześniania oraz poszerzania sieci sprzedaży biletów.

W porównaniu do innych tego typu urządzeń kolejowych, biletomaty posiadają wiele nowych funkcji. Oprócz najbardziej podstawowej, czyli sprzedaży biletów (jednorazowych, strefowych czasowych, okresowych, sieciowych imiennych), można skorzystać z funkcji „infokiosku”. Poprzez dedykowaną dla biletomatów stronę internetową Kolei Mazowieckich podróżny uzyskuje dostęp do m.in.: rozkładu jazdy pociągów, aktualności w ofercie Spółki, utrudnień w ruchu pociągów. W biletomatach istnieją dwie formy płatności: bezgotówkowa (karty płatnicze stykowe i bezstykowe) i gotówkowa (banknoty oraz monety). Usługa dostępna jest dla podróżnych przez całą dobę.

Obsługa biletomatów jest bardzo prosta – na ekranie dotykowym wybiera się stację początkową, docelową oraz ewentualnie stacje pośrednie na trasie przejazdu. Podać należy również dzień i godzinę przejazdu (bilet można nabyć w przedsprzedaży) oraz ulgę, o ile podróżny posiada uprawnienie do ulgowych przejazdów. Warto zaznaczyć, że podróż niekoniecznie musi zaczynać się od tego przystanku, na którym znajduje się biletomat. Po odebraniu biletu należy sprawdzić, czy dane na nim zawarte są zgodne z wyborem.

Biletomaty KM usytuowane są na przystankach i stacjach kolejowych o największym natężeniu ruchu podróżnych, w miejscach łatwo dostępnych dla pasażerów.

Wykaz biletomatów Kolei Mazowieckich wraz z lokalizacją

Bilety Spółki "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o. (w wersji papierowej oraz elektroniczne zapisane na Karcie Mazowieckiej) można nabyć również w niektórych biletomatach prowadzących sprzedaż biletów Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie.

Wykaz biletomatów ZTM, w których można zakupić bilety KM

Dzięki biletomatom pasażerowie korzystający z usług Spółki „Koleje Mazowieckie - KM” sp. z o.o. nie muszą stać w kolejkach do kas, a co za tym idzie, zakup biletu wiąże się z oszczędnością czasu dla podróżnego.

Film instruktażowy - jak korzystać z biletomatu?

Wszystkie problemy związane z funkcjonowaniem i obsługą poszczególnych biletomatów należy zgłaszać do:

BIURO OBSŁUGI KLIENTA

SIEĆ BILETOMATÓW KOLEI MAZOWIECKICH

ASEC S. A.

Stacja Metra Centrum lok. 2009C

00-110 Warszawa

Godziny otwarcia 9:00 -18:00

poniedziałek – piątek

tel.: +48 22 620 0 100 - w godz.: 9:00 - 18:00

mob.: +48 602 280 562 - w pozostałych godz.

e-mail: bok@asec.com.pl

 

Powyższe dane znajdują się na wszystkich biletomatach w formie naklejki.

W momencie zgłaszania problemu należy podać informacje umożliwiające zidentyfikowanie urządzenia, tj.: numer biletomatu, lokalizacja, godzina zakupu biletu.

Postępowanie w przypadkach nieprawidłowego funkcjonowania biletomatów

Kategoria: