Komunikaty specjalne - COVID-19

Informacje o postępowaniu w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem

Jeśli zaobserwujesz u siebie objawy takie jak: wysoka gorączka, kaszel, duszność, problemy z oddychaniem, dreszcze, bóle mięśniowe oraz ogólne zmęczenie i podejrzewasz, że możesz być zarażony koronawirusem SARS-Cov-2, w żadnym wypadku nie zgłaszaj się na Szpitalny Oddział Ratunkowy lub do przychodni lekarskiej. Zadzwoń na numer infolinii Telefonicznej Informacji Pacjenta 800 190 590, gdzie uzyskasz niezbędne informacje o sposobach postępowania w przypadku podejrzenia zarażenia koronawirusem SARS-Cov-2 oraz numer telefonu do najbliższej placówki sanitarno-epidemiologicznej lub szpitala zakaźnego. Wszelkie wątpliwości dotyczące swojego stanu zdrowia konsultuj telefonicznie ze stacją sanitarno-epidemiologiczną lub szpitalem zakaźnym/przychodnią lekarską.

Jeśli podejrzewasz, że możesz być zarażony koronawirusem SARS-Cov-2, ale nie masz jeszcze objawów – pozostań w domu i unikaj kontaktu z innymi osobami celem zapobiegania rozprzestrzeniania się wirusa. Zadzwoń na numer infolinii Telefonicznej Informacji Pacjenta 800 190 590, gdzie uzyskasz niezbędne informacje o sposobach postępowania w przypadku podejrzenia zarażenia koronawirusem SARS-Cov-2 oraz numer telefonu do najbliższej placówki sanitarno-epidemiologicznej lub szpitala zakaźnego.

Jak uniknąć zarażenia koronawirusem SARS-Cov-2

  1. Pamiętaj o właściwej higienie rąk. Należy regularnie i dokładnie myć ręce z użyciem wody i mydła bądź dezynfekować dłonie środkiem na bazie alkoholu celem zabicia wirusów.
  2. Unikaj dotykania oczu, nosa i ust.
  3. Podczas kaszlu lub kichania zakrywaj usta i nos wewnętrzną stroną zgiętego łokcia lub chusteczką higieniczną, którą następnie natychmiastowo wyrzuć.
  4. Jeżeli to możliwe, zachowaj odległość co najmniej 2 metrów od innych osób, zwłaszcza kichających i/lub kaszlących.

pt., 5/11/2020

Zawieszenie wydawania przedmiotów z Punktu Rzeczy Znalezionych Kolei Mazowieckich

W związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem koronawirusa COVID-19 i w trosce o Państwa bezpieczeństwo od 09 listopada 2020 r. do odwołania zostaje zawieszone wydawanie przedmiotów z Punktu Rzeczy Znalezionych Kolei Mazowieckich.

Kontakt z Punktem Rzeczy Znalezionych możliwy jest pod nr telefonu: 885 971 178.


Zasady zwrotów biletów okresowych KM od 6 listopada 2020 r.

pt., 5/11/2020

W odstępstwie od terminów wskazanych w § 14 Regulaminu odprawy oraz przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez „Koleje Mazowieckie-KM” (RP-KM) podróżni, którzy rezygnują z przejazdów pociągami Kolei Mazowieckich, mogą dokonać zwrotu biletów okresowych imiennych: tygodniowych, dwutygodniowych, miesięcznych i kwartalnych, zakupionych najpóźniej 6 listopada 2020 r. i ważnych na przejazdy 7 listopada 2020 r. lub później:

  1. całkowicie niewykorzystanych;
  2. częściowo niewykorzystanych, proporcjonalnie do liczby dni niewykorzystanych, po potrąceniu odstępnego.

Zwrotu biletów okresowych imiennych innych niż kwartalne dokonują kasy biletowe. Natomiast zwrotu biletów kwartalnych całkowicie lub częściowo niewykorzystanych, dokonuje Wydział Kontroli Dochodów, w drodze pisemnego wniosku przesłanego na adres wnioski.mfd@mazowieckie.com.pl. Formularz Wniosku o zwrot należności za całkowicie lub częściowo niewykorzystany bilet/wydanie faktury dostępny jest na stronie internetowej KM, link: https://www.mazowieckie.com.pl/pl/zwroty-biletow#site.

Podróżny zwracając bilet imienny KM całkowicie lub częściowo niewykorzystany, przed przekazaniem go kasjerowi zobowiązany jest do trwałego wykreślenia numeru dokumentu ze zdjęciem wpisanego na bilecie (skutecznie w sposób uniemożliwiający odczytanie).

W przypadku złożenia w kasie biletowej wniosku o zwrot za bilet zakodowany na Karcie Mazowieckiej, do wniosku należy dołączyć Potwierdzenie skasowania biletu.

Jeżeli podróżny, z przyczyn od niego niezależnych np. kwarantanna, pobyt w szpitalu, nie może dokonać w kasie biletowej zwrotu biletów okresowych może wystąpić o zwrot należności na podstawie pisemnego wniosku, o którym mowa powyżej, przesłanego do Wydziału Kontroli Dochodów na adres wnioski.mfd@mazowieckie.com.pl.

Jednocześnie przypominamy, że w przypadku:

  1. braku potwierdzenia sprzedaży za bilety opłacone kartą płatniczą – dopuszcza się możliwość zwrotu należności za bilety opłacone bezgotówkowo po przedstawieniu potwierdzenia płatności z wyciągu bankowego, na którym widnieje numer karty płatniczej;
  2. wniosków przesłanych przez podróżnych elektronicznie, umożliwia się zwrot należności na podstawie załączonej kopii biletu. Podróżny zobowiązany jest przed wysłaniem kopii do własnoręcznego, w sposób trwały przekreślenia po przekątnych czołowej strony biletu i dokonania równolegle do linii przekreślenia adnotacji „ZWROT” oraz trwałego wykreślenia w sposób uniemożliwiający odczytanie wpisanego na bilecie numeru dokumentu ze zdjęciem;
  3. wniosków, dotyczących zwrotów biletów okresowych zakodowanych na Karcie Mazowieckiej, w przypadku braku możliwości usunięcia zapisu biletu z pamięci elektronicznej karty, numer biletu zostanie zastrzeżony.

czw., 29/10/2020

Zasady zwrotów biletów okresowych KM od 28 października 2020 r.

w związku z epidemią koronawirusa Covid-19, w odstępstwie od terminów wskazanych w § 14 Regulaminu odprawy oraz przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez „Koleje Mazowieckie - KM” (RP-KM) podróżni, którzy rezygnują z przejazdów pociągami Kolei Mazowieckich, mogą dokonać zwrotu biletów okresowych imiennych: tygodniowych, dwutygodniowych, miesięcznych i kwartalnych, zakupionych najpóźniej 22 października 2020 r. i ważnych na przejazdy 23 października 2020 r. lub później:

  1. całkowicie niewykorzystanych;
  2. częściowo niewykorzystanych, proporcjonalnie do liczby dni niewykorzystanych,

po potrąceniu odstępnego.

Zwrotu biletów okresowych imiennych innych niż kwartalne dokonują kasy biletowe. Natomiast zwrotu biletów kwartalnych całkowicie lub częściowo niewykorzystanych, dokonuje Wydział Kontroli Dochodów, w drodze pisemnego wniosku przesłanego na adres wnioski.mfd@mazowieckie.com.pl.

Formularz Wniosku o zwrot należności za całkowicie lub częściowo niewykorzystany bilet/wydanie faktury dostępny jest na stronie internetowej KM, link: https://www.mazowieckie.com.pl/pl/zwroty-biletow#site.

Podróżny, zwracając bilet imienny KM całkowicie lub częściowo niewykorzystany, przed przekazaniem go kasjerowi, zobowiązany jest do trwałego wykreślenia numeru dokumentu ze zdjęciem wpisanego na bilecie (skutecznie w sposób uniemożliwiający odczytanie).

W przypadku złożenia w kasie biletowej wniosku o zwrot za bilet zakodowany na Karcie Mazowieckiej, do wniosku należy dołączyć Potwierdzenie skasowania biletu.

Jeżeli podróżny, z przyczyn od niego niezależnych np. kwarantanny, pobytu w szpitalu, nie może dokonać w kasie biletowej zwrotu biletów okresowych, może wystąpić o zwrot należności na podstawie pisemnego wniosku, o którym mowa powyżej, przesłanego do Wydziału Kontroli Dochodów na adres wnioski.mfd@mazowieckie.com.pl.

Jednocześnie przypominamy, że w przypadku:

  1. braku potwierdzenia sprzedaży za bilety opłacone kartą płatniczą – dopuszcza się możliwość zwrotu należności za bilety opłacone bezgotówkowo po przedstawieniu potwierdzenia płatności z wyciągu bankowego, na którym widnieje numer karty płatniczej;
  2. wniosków przesłanych przez podróżnych elektronicznie, umożliwia się zwrot należności na podstawie załączonej kopii biletu. Podróżny zobowiązany jest przed wysłaniem kopii do własnoręcznego, w sposób trwały, przekreślenia po przekątnych czołowej strony biletu i dokonania równolegle do linii przekreślenia adnotacji „ZWROT” oraz trwałego wykreślenia w sposób uniemożliwiający odczytanie wpisanego na bilecie numeru dokumentu ze zdjęciem;
  3. wniosków, dotyczących zwrotów biletów okresowych zakodowanych na Karcie Mazowieckiej, w przypadku braku możliwości usunięcia zapisu biletu z pamięci elektronicznej karty, numer biletu zostanie zastrzeżony.

wt., 17/03/2020 (aktualizacja - nd., 14/06/2020)

Uwaga! Zmiany w związku ze stanem epidemii

  • Od 17 marca część kas biletowych KM została zamknięta, w związku z tym zachęcamy do zakupu biletów za pośrednictwem kanałów bezgotówkowych, np. za pośrednictwem telefonu komórkowego czy przez Internet.
  • Ze względu na wyznaczenie tzw. stref 0 w pociągach prosimy Państwa o niekierowanie się na początek i na koniec składów – ze względów bezpieczeństwa zostały one wyłączone z użytku Podróżnych.

     



Informacja dla podróżnych

Informacja kolejowa „Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.: 22 364 44 44 - numer infolinii czynny całodobowo.

Informacje odnośnie oferty „Wspólny Bilet ZTM - KM - WKD” można uzyskać pod adresem e-mail: przepisy.taryfy@mazowieckie.com.pl.

Informacje odnośnie Karty Mazowieckiej można uzyskać pod adresem e-mail: karta@mazowieckie.com.pl.

Dział pomocy technicznej sprzedaży internetowej (System IKM): bilety.info@mazowieckie.com.pl.

Bagaż pozostawiony w pociągu: 22 364 44 44 - numer infolinii czynny całodobowo.


czw., 19/03/2020 (aktualizacja - czw., 26/11/2020)

Sprzedaż biletów

Dbając o bezpieczeństwo klientów oraz naszych pracowników, rekomendujemy zakup biletów na przejazdy pociągami spółki „Koleje Mazowieckie - KM" za pośrednictwem kanałów samoobsługowych, tj.:

W okolicznościach, w których nieuniknione jest skorzystanie z zakupu biletu w kasie stacjonarnej lub u kierownika pociągu zachęcamy do realizowania płatności w sposób bezgotówkowy.

Wykaz oraz godziny pracy kas KM


Kategoria: