Przejdź do treści Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do wyszukiwania połączeń
2015-09-14
13:56
Kategoria

Kolejny nowoczesny szynobus w parku taborowym Kolei Mazowieckich

– Cieszę się, że Koleje Mazowieckie cały czas się rozwijają. Kolejny szynobus to element procesu unowocześniania taboru spółki – powiedział marszałek Adam Struzik. – Inwestujemy w przyszłość, inwestujemy w połączenia kolejowe – dodał.

Nowy autobus szynowy będzie obsługiwał połączenia na linii Tłuszcz – Warszawa Wschodnia – Siedlce – Czeremcha. Dwuczłonowy, 44-metrowy pojazd spalinowy typu 222 M został wyprodukowany przez firmę Newag S.A. Mieści ok. 260 pasażerów – jest w nim 117 stałych miejsc siedzących oraz ok. 140 miejsc stojących. Szynobus jest klimatyzowany, dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, posiada także zamontowane przewijaki dla niemowląt oraz miejsce do przewożenia rowerów.

W trosce o bezpieczeństwo podróżnych w szynobusie przewidziano instalację monitoringu. Dodatkowo udogodnieniem dla maszynisty mają być kamery spełniające funkcję lusterek bocznych oraz kamery czołowe. Szynobus posiada wbudowany system zliczania pasażerów, GPS oraz czujniki dymu z sygnalizacją pożarową. W kabinie maszynisty został zainstalowany system rozgłoszeniowy, umożliwiający porozumiewanie się z pasażerami.

Koleje Mazowieckie niezmiennie inwestują w nowy tabor. To już piąty nowoczesny szynobus, który dołącza do parku taborowego spółki – podkreślił Artur Radwan, prezes zarządu spółki Koleje Mazowieckie. – Nowy autobus szynowy typu 222 M to pierwszy wyprodukowany w Polsce egzemplarz, a Koleje Mazowieckie są pierwszym przewoźnikiem w kraju, który wprowadził ten pojazd do swojego parku taborowego – dodał.

Koszt inwestycji to ponad 12,6 mln zł. Środki na ten cel pochodzą z budżetu województwa mazowieckiego – 5,3 mln zł (w ramach funduszu kolejowego) oraz z budżetu państwa – 7,2 mln zł.

 

Marszałek Adam Struzik

spalinowy zespół trakcyjny 222M